Welk alternatief draagt het meest bij aan de doelstelling en wat zijn de overige verkeerseffecten?

ProfielfotoLen Hazeleger 01-05-2020
736 keer bekeken 0 reacties

Op deze pagina vind je alle relevante verkeerskundige effecten van het project Brug Woerden-West. We maken onderscheid tussen de verkeerskundige werking van de vier brugalternatieven en de relatie tussen de locatie van de brug en het effect van een eventuele randweg. Daarnaast hebben we een video opgenomen waarin we de werking en uitgangspunten van het verkeersmodel toelichten. 

Een belangrijke vraag in het onderzoek naar een nieuwe brugverbinding over de Oude Rijn is welk alternatief het meest bijdraagt aan de doelstelling. Maar we kijken natuurlijk ook naar de overige verkeerseffecten. Op deze pagina beantwoorden we deze vragen in een video.

Uit verkeerskundig onderzoek blijkt dat hoe dichter de brug bij de stad komt te liggen, hoe meer de brug bijdraagt aan de doelstelling.

Rietveldbrug (-west): Heeft vooral functie als verbinding van en naar Bedrijventerrein Barwoutswaarder en ontsluiting wijk Molenvliet naar Bodegraven/N11 en ontlast Route Rembrandtlaan – Boerendijk minimaal. Verkeer op Hollandbaan ten westen van Gildenweg neemt aanzienlijk toe.

Gildenbrug: Heeft dezelfde functie als de rietveldbrug, maar met een iets groter lokaal effect. Ontlast het deel route Rembrandtlaan-Boerendijk meer. Verkeer op de Gildenweg neemt aanzienlijk toe.

Rembrandtbrug: Is de meest directe route en een alternatief voor verkeer op route Rembrandtlaan – Boerendijk. Heeft ook aanzienlijk effect op het zuidelijk deel Boerendijk en Waardesebaan. Verkeer op Hollandbaan tussen Kuipersweg en Waardsebaan neemt aanzienlijk toe.

In de onderstaande video geven we in een kleine 20 minuten een uitgebreide toelichting op deze resultaten.

Vragen?

Heb je vragen naar aanleiding van de video? Neem gerust contact op met Len Hazeleger of laat je reactie onderaan de pagina achter.

Meer weten?

Wil je meer weten en zelf de resultaten van de verkeersanalyse bekijken? Hieronder zijn deze resultaten te downloaden. Let wel op, er zijn drie soorten analyses.

Intensiteiten: De kaarten met de intensiteiten geven per weg de gemiddelde motorvoertuigen per etmaal weer.

Verschillen: Deze kaarten geven de verschillen aan per weg ten op zichte van de referentie situatie in 2030 (de situatie als er geen brug wordt aangelegd).

Selected links: Deze kaarten laten de herkomst en bestemming van het verkeer zien dat van de brug gebruikt maakt.

Afbeeldingen

Twitter

0  reacties

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.