Uit onderzoek blijkt dat:
- De locatie van de brug niet bepalend is voor het effect van een randweg op de belangrijkste hoofdverbindingsroutes in Woerden-West
- Een eventuele westelijke randweg de meeste hoofdverbindingsroutes in Woerden-West weer iets extra ontlast
- De ligging van de brug t.o.v. een randweg wel effect heeft op de drukte op enkele specifieke wegen (deel Hollandbaan, Rietveld/Leidsestraatweg en Gildenweg)
In de onderstaande video geven we in ca 12 minuten een uitgebreide toelichting op deze resultaten.
Vragen?
Heb je vragen naar aanleiding van de video? Neem gerust contact op met Len Hazeleger of laat je reactie onderaan de pagina achter.
Meer weten?
Wil je meer weten en zelf de resultaten van de verkeersanalyse bekijken? Hieronder zijn deze resultaten te downloaden. Let wel op, er zijn drie soorten analyses.
Intensiteiten: De kaarten met de intensiteiten geven per weg de gemiddelde motorvoertuigen per etmaal weer.
Verschillen: Deze kaarten geven de verschillen aan per weg ten op zichte van de referentie situatie in 2030 (de situatie als er geen brug wordt aangelegd).
Selected links: Deze kaarten laten de herkomst en bestemming van het verkeer zien dat van de brug gebruikt maakt.